Breng je leven in beweging..

Waarom Runningtherapie?

Wil je beter slapen, meer rust in je hoofd en actiever in het leven staan? Je leven optimaal in beweging brengen? Dan kan Runningtherapie je enorm helpen. Je hebt vast wel eens gehoord van mensen die hartlopen dat ze hun hoofd "zo lekker leeg kunnen maken". Dat is precies wat Runningtherapie voor jou kan betekenen, maar dan met de dikke plus van jouw eigen Runningtherapeut.

Beter slapen

Je gedachten komen tot rust waardoor je meer balans ervaart. Minder piekert en beter gaat slapen.

Rust in je hoofd

Als je gaat hardlopen, breng je van alles bij jezelf in beweging met als resultaat positieve psychische voordelen.

Actiever leven

Hardlopen draagt bij aan je totale gezondheid. Het verbetert de bloedcirculatie wat goed is voor onder andere je hart- en bloedvaten.

Beter in je vel

Duursporten stimuleren de aanmaak van stemmingsstofjes. Daardoor voel je je na een loopsessie een stuk fijner en gelukkiger.

Lichamelijke en psychische conditie verbeteren
Runningtherapie is het gebruik van hardlopen om de lichamelijke en psychische conditie te verbeteren. Wanneer je bijvoorbeeld na een (langdurige) blessure weer rustig wil gaan opstarten, wanneer je wil starten met hardlopen, maar niet makkelijk op eigen kracht tot bewegen kan komen of wanneer je last hebt van last hebt van somberheid, lusteloosheid, stress of andere psychische klachten, is (hard-)lopen goed om deze klachten structureel te verminderen.

Regelmatig bewegen is goed voor lichaam en geest. Het helpt je conditie te verbeteren en je zelfvertrouwen te vergroten. Gevoelens van onzekerheid, angst en depressie nemen af. Met Runningtherapie kun je letterlijk de stress uit je lijf lopen.

Plezier beleven aan bewegen staat voorop
Het zeer rustig opbouwen is kenmerkend voor Runningtherapie. Het plezier beleven aan het bewegen staat voorop. Hierbij is de term ‘running’ misschien wat verwarrend. De nadruk ligt namelijk op rustig en met aandacht bewegen, waarbij je leert luisteren naar je lichaam en je grenzen.

Je leert om in je eigen tempo regelmatig te gaan (hard-)lopen. Runningtherapie is niet bedoeld om zo snel mogelijk te gaan of competitie. Uiteindelijk doel is om zelfstandig of in clubverband regelmatig hard te lopen.

“The miracle isn’t that I finished.
The miracle is that I had the courage to start.”
~ John Bingham ~

Over Run2recover

Mijn naam is Peter Gerritsen, 54 jaar en naast Runningtherapeut ben ik al jaren werkzaam in de Specialistische GGZ en een fanatiek hard -,  en trailloper. 

Mijn doel is om mensen naar buiten te krijgen en door Runningtherapie zowel de lichamelijke als psychische conditie te verbeteren. 

Na mijn opleiding Social Work ben ik als verslavingstherapeut werkzaam in zowel de jeugd, als volwassen hulpverlening. Met opleidingen binnen de gezinssystemen, cognitieve gedragstherapie en Runningtherapie ben ik steeds breder inzetbaar.

Wat vrienden en deelnemers waarderen aan mij is mijn toegankelijkheid, mijn humor en mijn doorzettingsvermogen.

Sporten is altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven geweest. Na het lopen van lange afstanden, was niet de tijd of de medaille dat wat mij gelukkig maakte, maar dat ik het zelf had gedaan. Het feit dat ik tot veel meer in staat was dan ik dacht gaven mijn zelfvertrouwen een enorme boost.

Wat kun je van mij verwachten? Ik ben een sportfanaat en sinds lange tijd is hardlopen mijn sport! Het fanatieke breng ik mee in mijn coaching, waarbij ik tot het uiterste ga om je te motiveren en enthousiasmeren om  je doel te bereiken. In mijn trainingen ben ik open en eerlijk en recht door zee, wat je ook terug ziet in mijn feedback.

 Ik heb geen conditie, kan ik toch meedoen? 

Voor deelname is er geen startconditie vereist. Ook wanneer je een slechte conditie hebt, kun je starten met Runningtherapie. De trainingen worden per week intensiever, waardoor conditie opbouwt. Voorwaarde is dat je je tijdens dit traject, driemaal per week, wil inzetten om te hardlopen.

 Welke spullen heb ik nodig om te starten? 

Je kunt starten wanneer je in bezit bent van sportschoenen. Uiteraard is het aan te raden  wanneer je verder wil gaan met hardlopen, een paar hardloopschoenen aan te schaffen.

 Wat is het verschil met een hardloopvereniging? 

Voor mensen die net starten met hardlopen, of herstellende zijn van een blessure, is het belangrijk om niet te intensief te trainen en ook niet meteen doelen te stellen, anders dan lekker genieten. Twee dingen waar bij Runningtherapie juist erg op wordt gelet omdat de kans op afhaken anders te groot wordt. Overigens stimuleer ik altijd dat mensen na de therapie doorgaan met hardlopen, al dan niet bij een vereniging.

 Hoeveel kilometer kan ik lopen na de therapie? 

Bij Runningtherapie gaat het niet om het aantal af te leggen kilometers. Het gaat er om dat je in staat bent om 30 minuten achter elkaar te kunnen hardlopen. Hoeveel kilometer je dan aflegt hangt af van de huidige conditie, lichamelijke gesteldheid, lichaamsgewicht enzovoort.  

 Hoeveel tijd ben ik er mee bezig? 

Een sessie kost je slechts een uurtje. In dit uur zijn we bezig met een warming-up, ademhalingsoefening, 30 minuten lopen en cooling down.

 Gaan we ook hardlopen als het regent? 

Runningtherapie gaat altijd door! ook als het regent, waait, sneeuwt of hagelt. Alleen bij onweer of extreme gladheid worden de lessen afgelast of gestaakt

 Wat gebeurd er als we klaar zijn met de therapie? 

Na de therapie ben je in staat minimaal een half uur te hardlopen, waardoor de endorfine zijn werk kan doen. Mocht je in groepsverband willen blijven lopen, kan ik je informeren over de mogelijkheden in de regio.

 Wordt Running therapie vergoed? 

De kosten voor Runningtherapie worden door sommige ziektekostenverzekeraars gedeeltelijk vergoed als je een aanvullende verzekering hebt afgesloten. Ook sommige werkgevers vergoeden Runningtherapie.

Contact

Wil je meer weten over Runningtherapie of andere vragen / opmerkingen? Neem vrijblijvend contact op!

Run2Recover
Prinses Beatrixlaan 5
3143 LA  Maassluis

06 – 4320 2220
peter@run2recover.nl

Afspraak maken